Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Megszűnt a PSZÁF és úgy tűnik a Pénzügyi Jogok Biztosa hivatal is

2013.10.01

10 hónapja köszöntöttük Doubrovszky Györgyöt a Pénzügyi Jogok biztosát kinevezése alakalmával.

 

doubravszky-gyorgy-2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Köszöntő, üdvözlő levelünkben 2012. 12.27.-én megfogalmaztuk, hogy miben lehetne segítségére a devizahiteleseknek, miben számítanának az érintettek a Hivatalára. 

 https://hitelesmozgalom.eoldal.hu/cikkek/kerdeseink-es-a-kapott-valaszok/level-a-penzugyi-jogok-biztosanak.html

 

Utána részt vettünk az álatala szerveztt devizahiteles konferencián...

 

http://www.youtube.com/watch?v=qndNqQ1kelY


...majd Ő vett részt a 2. éves a Hiteles Mozgalom rendezvényünkön.

 

http://www.youtube.com/watch?v=kHYZhe-vcVc


Találkoztunk több alkalommal egymással, bírósági tárgyalásokon, megmozdulásokon, kávézóban...

 

Több összegyűjtött anyagunkat elküldtük (ezek a honlapunkra is felkerültek), de ezzel több más szervezet is így volt: elküldte azt amit ebben a keserves történetben megtanult.

 

Egészen biztos, hogy György rendelkezik a szükséges információkkal.

 

A kérdéseinkre, hogy miért nem lép, miért nem aktívabb, sajnos mindig az volt a válasz, hogy nincs megfelelő hivatala, nics elég hatásköre.

 

Eredeti elképzelése, mellyel az érdeklődés központjába és a minisztérium figyelmébe került, a civil-állami webbank, úgy tűnik egy időre feledésbe merül.

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/megsem_lesz_allami_tulajdonu_webbank.189572.html


Ma megtudtuk a Hiteltársulás Facebook oldaláról:

 

"PÉNZÜGYI FOGYASZTÓVÉDELMI KÖZPONT
- mai naptól új helyen folytatom"

 

doubravszky-gyorgy.jpg


"Mai nappal kineveztek az MNB szervezetében induló Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ vezetőjének. A most alakuló szervezet a megszűnő PSZÁF bizonyos feladatköreit veszi át, mellékelem az új SZMSZ rá vonatkozó részét. (3.1.1. pont)."

 

György most új hivatalt kapott az egyesült MNB-PSZÁF-ben. 

 

Gratulálunk az új poszthoz. Reméljük a rég áhított hatáskör és segítő hivatal rendelkezésre áll a gigászi feladathoz. Pénzügyi fogyasztóvédelem, mely hazánkban soha sem létezett...

 

Nézzük mit biztosít ez a poszt?


3. Pénzügyi szervezetek felügyeletéért és fogyasztóvédelemért felelős alelnök irányítása alá tartozó szervezeti egységek

 

3.1. A pénzügyi szervezetek felügyeletéért és fogyasztóvédelemért felelős alelnök közvetlen irányítása alá tartozó szervezeti egységek

 

3.1.1. Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

 

Az igazgatóság elősegíti a Bank gyors, hatékony, közérthető kapcsolattartását az ügyfelek és a pénzügyi szolgáltatók között. Ennek keretében

 

1. fogadja az ügyfelek személyes és telefonos megkereséseit, működteti a fogyasztóvédelmi tárgyú megkeresések fogadására kialakított telefonközpontot és az ügyfélszolgálatot;

 

2. általános információt ad a Bank pénzügyi szolgáltatókkal kapcsolatos felügyeleti tevékenységével kapcsolatban, általános információt ad a Bank felügyeleti tevékenysége hatálya alá tartozó pénzügyi szolgáltatókkal kapcsolatban és ezt követően átirányítja az ügyfelet az ügyben hatáskörrel és illetékességgel rendelkező intézményhez;

 

3. a beérkező telefonos megkeresésekről nyilvántartást vezet, és rendszeresen tájékoztatást készít a Fogyasztóvédelmi igazgatóság részére, elvégzi az ügyfél-elégedettség mérését;

 

4. együttműködést alakít ki a  pénzügyi szolgáltatók szakmai érdekképviseleteivel, illetve civil fogyasztóvédelmi  szervezetekkel a fogyasztók széles körét érintő pénzpiaci jelenségek kapcsán;

 

5. biztosítja az ügyfelek iratbetekintésének lebonyolítását, az iratbetekintési eljárás során elvégzi az iratbetekintési jogosultság vizsgálatát, azonosítja az  iratbetekintő személyt, szükség esetén az  eljárásba bevonja az  adatvédelmi felelőst;

 

6. működteti a  Bank honlapjának fogyasztóvédelmi tárgyú internetes felületét, gondoskodik a  Bank honlapjának fogyasztóvédelmi tartalma karbantartásáról, fejlesztéséről, feltöltéséről (pl. hitel- és betétválasztó program, GYIK);

 

7. kialakítja az  ügyfélmegkeresésekből azonosítható igények és tapasztalatok alapján a  Bank honlapjának ügyfélszolgálattal, pénzügyi tanácsadó hálózattal, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos tartalmára, illetve a  Bankhoz  intézett beadványokhoz kidolgozott formanyomtatványok tartalmára;

 

8. felhívja az  illetékes szervezeti egység figyelmét az  ügyfélszolgálatra érkező kirívó egyedi ügyek, vagy kirívó tendenciák esetében;

 

9. a  hitelintézetek által nyújtott hasonló jellegű szolgáltatások közötti fogyasztói választás elősegítése  érdekében – a felügyelt szolgáltatók bevonásával – termék-összehasonlító táblákat állít össze, és azokat rendszeres gyakorisággal  frissíti;

 

10. a  szükséges jelzések megtétele a  Bank illetékes hatósági területei felé, amennyiben a  tevékenysége során tudomására jutott információ a megítélése szerint hatósági eljárást alapoz meg;

 

11. egyeztetéseket kezdeményez és folytat a  pénzügyi szolgáltatók érdekvédelmi szakmai szervezeteivel az szervezetek által tömörített szolgáltatók etikai kódexeinek kidolgozásáról;

 

12. rendszeresen tájékoztatja a  Bank Fogyasztóvédelmi igazgatóságát az  egyes ágazati érdekvédelmi szervezetek által kidolgozott és elfogadott etikai kódexekről és az ezekhez csatlakozó pénzügyi szervezetekről;

 

13. kialakítja a „Fair pénzügyi szolgáltató” minősítés feltételrendszerét, kiírja a minősítés elnyerésére a pályázatokat és a Bank közreműködésével lefolytatja a pályázatra jelentkező egyes pénzügyi szektorok szolgáltatók minősítését;

 

14. honlapján, illetve a Bank fogyasztók számára fenntartott információs felületén közzéteszi, illetve  folyamatosan frissíti a „Fair pénzügyi szolgáltató” minősítést elnyerő intézmények listáját;

 

15. felülvizsgálja az  egyes pénzügyi szolgáltatók „Fair pénzügyi szolgáltató” minősítését és amennyiben indokolt, a minősítést visszavonja és törli őket a nyilvántartásból;

 

16. működteti a pénzügyi tanácsadó hálózatot;

 

17. közreműködik a  pénzügyi kultúra terjesztésében, részt vesz a  fogyasztói felvilágosító füzetek, tájékoztatók véleményezésében.

 

HIVATALOS ÉRTESÍTŐ • 2013. évi 48.szám 13833

http://www.penzbiztos.hu/download/pfkp.pdf


Első olvasásra úgy tűnik, ez a poszt arra szolgál, hogy legyen egy "előszoba" az MNB-hez érkező civilek részére.

 

Egészen biztos vagyok benne, hogy nem kell 10 hónap hozzá, hogy megtudjuk, milyen szerepet tud kiharconi magának a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ.

 

penzugyi-fogyved-kozp.png

http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak 

 

 

Óra indul...

 

-jozef-