Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


PBT-nél a CHF elszámolásom - 4.rész

2015.10.19

Miután az ERSTE kifejtette a véleményét a panaszomról, a PBT 8 napot adott nekem, hogy reagáljak rá.

 

részletek – 4.rész

 

 

 

A korrekt áttekinthető, ellenőrizhető tájékoztatáshoz szükséges, hogy a fogyasztó minden lényeges adatot megismerjen. Ne csak a tisztességtelen adatokat, hanem a tisztességeseket is. Ezeknek az adatoknak a „lefutásban szerepelniük kell”.

 

 

Kérjük a Tisztelt Pénzügyi Békéltető Testületet, kötelezze az Erste Bankot a tisztességes adatok megadására, ha szerepelnek a tisztességtelen adatokként a részletes elszámolásban.

 

Nem tudjuk értelmezni azt a kifejezést, hogy a „késedelmi kamat még nem esedékes”. Amikor egy kötelezett nem tesz eleget fizetési kötelezettségének határidőre, akkor tartozása lesz. Amíg nem fizeti ki a tartozását, addig napról napra nő a késedelmi kamata. Általános gyakorlat, ha a kötelezett bármekkora összeget is fizet, azt elsőként a késedelmi kamatra számítják be, és ha marad még a befizetett összegből, akkor azzal csökken a tartozásának az összege. A maradék tartozás után pedig újra elkezd növekedni a késedelmi kamat.

 

 

Azért sem értjük ezt az állítást, mivel az Erste Bank minden tájékoztató levelében közli a késedelmi kamat összegét.

 

 

 

Szeretnénk a Tisztelt Pénzügyi Békéltető testület figyelmét felhívni arra a tényre, hogy 2011. szeptember 26.-a óta polgári peres eljárás van köztünk és az Erste Bank között. A per jelenleg a Fővárosi Törvényszéken felfüggesztés alatt van (606.G.42.877/2013/8).

 

 

Álláspontunk szerint nem tartozunk a 2014. évi XXXVII, XL és LXXVII törvények hatálya alá, erről majd a folyamatban lévő perben az eljáró bíróságoknak kell döntenie.

 

 

A most benyújtott észrevételünk a fentiek értelmében semmiképpen sem jelenti azt, hogy az elszámolással és a forintosítással egyetértenénk, azt elfogadnánk.

 

 

A folytatásban majd a PBT döntéséről számolok be…