Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Banki panasz – HUF elszámolásom 7/7 rész

2015.10.25

Témák szerint most a panasz kissé átszerkesztve – részletek hét részben.

Ez a 7., az utolsó rész.

 

 

 

Tisztességtelennek tarjuk az I/5 pontban, hogy a saját számolását „aggálytalannak” tartja a bank és vita esetén előírja, hogy mindig kizárólag ez alapján kell megállapítani fizetési kötelezettségeket, tartozás összegeket:

 

Az álláspontunk szerint ez a szerződés részévé vált kötelezettségvállalás a 18/1999. (II.5) Korm. rendeletben nevesített tisztességtelen szerződési feltétel. A Korm. rendelet 1. § (1) bekezdésének a), b), j) pontja értelmében a fogyasztói szerződésben tisztességtelennek minősül az a szerződési feltétel, amely a szerződés bármely feltételének értelmezésére a fogyasztóval szerződő felet egyoldalúan jogosítja; kizárólagosan a fogyasztóval szerződő felet jogosítja fel annak megállapítására, hogy teljesítése szerződésszerű-e; a bizonyítási terhet a fogyasztó hátrányára változtatja meg.

 

Zavarónak tartjuk, hogy a kölcsön aktuális összegét, az adósság pillanatnyi értékét tartozásnak nevezi a bank több helyen is.  A polgári törvénykönyv tartozásnak azt nevezi, ha a kötelezett a fizetési kötelezettségének nem tesz eleget. Kérjük, a jogszabályokban lévő meghatározások szerint használják a szavakat, kifejezéseket.

 

Úgy látjuk, hogy a Bank folytatja a tisztességtelen üzleti gyakorlatát, átláthatatlan, nehezen, csak több napos munkával ellenőrizhető kimutatásokat készít. Ugyan úgy mint a szerződés szövegében, most is törekedett arra, hogy ne legyen érthető, átlátható, világos, logikus a kimutatás és ebbéli törekvése sikerrel járt.   Semmibe veszi a hazai és uniós fogyasztóvédelmi előírásokat. Nem tanult semmit az elmúlt évek számunkra keserves tapasztalatiból. Ugyanúgy megtéveszti és becsapja Ügyfeleit, mint eddig.