Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szórakoznak velünk...

2015.05.13

Tegnap jeleztük az NGM-nek, hogy indokolt lenne a 30 napos határidő meghosszabbítása 90 napra, mivel az elszámolások kiértékeléséhez és ellenőrzéséhez sok idő kell.

 

https://hitelesmozgalom.eoldal.hu/cikkek/kerdeseink-es-a-kapott-valaszok/level-az-ngm-nek--lehetetlen-a-feladat.html

 

Az NGM tegnap átpasszolta a levelünket az IM-nek.

 

05.13.-ngm---im.png

 

 

Ma az IM visszaküldte az NGM-nek:

 

 

05.13.-im---ngm.png

 

 

Szórakoznak velünk, mert gyengének és tehetetlennek tartanak bennünket. Ők az uralkodók, mi meg az alattvalók.

 

 

Az MNB fogyasztóvédelmi részlegének is jeleztük, nem jó ez így. Több idő kell!

 

https://hitelesmozgalom.eoldal.hu/cikkek/velemenyunk--allaspontunk/javaslat-a-mnb-nak---2015.05.10..html

 

Több aktivistánk is küldött személyes hangvételű levelet. Csak egyikük kapott választ:

 

 

 

PÉNZÜGYI FOGYASZTÓVÉDELMI KÖZPONT

 

Tisztelt …….. Katalin!

 

A Magyar Nemzeti Bankhoz megküldött, elszámolásra vonatkozó beadványával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.

 

Megkeresése értelmében Ön a pénzügyi szolgáltató elszámolásával számszakilag nem ért egyet.

 

Mivel az elszámolás során visszajáró összegek helyes kalkulációja kizárólag egy bonyolult számítási képlettel és számos adat birtokában végezhető el, a fogyasztóktól nem várható el, hogy az elszámolás helyességének ellenőrzéseként a számításokat maguk végezzék el. Azonban azért, hogy meggyőződjön arról, hogy Önnel a hitelintézet megfelelően járt-e el, egyrészt összevetheti saját – a pénzügyi intézménytől korábban kapott – havi számlaértesítőit az elszámolási értesítő részét képező hiteltörténeti kimutatásban szereplő befizetett összegekkel, továbbá, kérheti, az un. részletes elszámolást. Ezt a pénzügyi intézménynek – elektronikusan (akár honlapjáról letölthető formában) vagy nyomtatott formában – az Ön rendelkezésére kell bocsátania a kérelme beérkezését követő 5 munkanapon belül.

 

Javasoljuk, hogy tekintse meg a https://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/elszamolas_forintositas/elszamolasi_tajekoztato.html  oldalon található animációs kisfilmeket, amelyek az értesítőlevél értelmezéséhez nyújtanak segítséget.

 

Ha az elszámolási értesítő értelmezése kapcsán igényel segítséget, akkor a fővárosban személyesen a Magyar Nemzeti Bank ügyfélszolgálata (http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/ugyfelszolgalat/ugyfelszolg_info.html), telefonon a Magyar Nemzeti Bank telefonos ügyfélszolgálata a 06-40-203-776 telefonszámon, illetve vidéken a Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat megyei irodái (www.penzugyifogyaszto.hu), és az elszámolás kapcsán – a jegybank pályázatának köszönhetően – információt nyújtó civil szervezetek (http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/elszamolas_forintositas/Civil_partnerek.html) állnak rendelkezésre. A személyes egyeztetés során sincs lehetőség az Ön elszámolásának számszaki átvizsgálására, azonban az elszámolási értesítő értelmezésében segítséget tudnak nyújtani Önnek.

 

Az elszámolási értesítők átláthatók, és az átlagfogyasztók tájékoztatása érdekében tudatosan kerülik az „apró betűket”. A bankok számításának alapadatai ellenőrizhetők az értesítők révén, s a fogyasztó (ha igényli) részletes elszámolást, jogorvoslatot is kérhet. Minden bank az MNB rendeletében meghatározott szerkezetű és tartalmú – csak 5-6 oldalas – elszámolási értesítőben nyújt tájékoztatást az elszámolás eredményéről, a forintosítással kapcsolatos szerződésmódosításról és a további tájékoztatási, jogorvoslati lehetőségekről. Az elszámolási értesítő egyszerűsítéseket tartalmaz, hiszen sok évnyi, a hitellel kapcsolatos adat összegzéseit kell bemutatni, különböző hiteltípusokra és élethelyzetekre (élő, lezárt, késedelmes, árfolyamgátas hitelre) vonatkozóan. Egy átlagos fogyasztó nem tudja végigszámolni az elszámolás bonyolult képletét, s nem tudná kezelni az ehhez szükséges több száz adatot, de ez nem is szükséges. Az elszámolási értesítő viszont alkalmas arra – pl. a bank korábbi havi törlesztési kimutatásai, illetve az elszámolási értesítő által kimutatott, a bank által nyilvántartott fogyasztói éves befizetések összevetésével, illetve önmagában azzal, hogy a bank késedelmes vagy normál törlesztésű elszámolást küldött ki, esetlegesen egyáltalán nem postáz elszámolási értesítőt az arra jogosult fogyasztónak –, hogy az ügyfél ellenőrizhesse a bank számításának alapjait.

 

Tájékoztatjuk, hogy  a jegybank nem az egyedi elszámolásokat vizsgálja, hanem – az elszámolási folyamat maradéktalan végrehajtása érdekében – már az elszámolások lebonyolítását megelőzően azt vizsgálja, hogy a piaci szereplők az MNB vonatkozó rendelete módszertanának megfelelően alakították-e ki az elszámolási alapelveket, s a számítási algoritmusokat. Az esetenkénti (a jogszabályoknak ellentmondó) módszertani eltéréseket a jegybank haladéktalanul korrigáltatja az intézményekkel. Bár az MNB előzetes módszertani vizsgálata nem jelenti a felügyelt intézmények elszámolási módszertanának engedélyezését, auditálását, az előzetes vizsgálat a legnagyobb ügyfélkörrel rendelkező hitelintézeteknél, a jelentős aránnyal bíró, az érintett ügyletek kiemelkedő részét lefedő szerződés-típusok esetében már lezárult, s megállapította, hogy a vizsgált esetekben a bankok megfelelően ültették át az elszámolási képletet. A vizsgálattal érintett pénzügyi intézményeket és kölcsönszerződés típusokat a témában megjelent MNB sajtóközlemény http://felugyelet.mnb.hu/topmenu/sajto/sajtokozlemenyek/sajtokozlemeny_20150331.html melléklete tartalmazza.

 

Ha a megküldött elszámolásnál bővebb adattartalmú, részletes elszámolásra van szüksége, igényét jelezheti a pénzügyi szolgáltatónál személyesen, elektronikus szolgáltatói felületen, valamint a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül. Az igény beérkezését követő 5 munkanapon belül a pénzügyi szolgáltató köteles megküldeni a részletes, az elszámolás során figyelembe vett valamennyi adatot tartalmazó tájékozatót.

 

Abban az esetben, ha а pénzügyi intézmény által megküldött elszámolásban foglaltakat vitatja, úgy panasszal élhet. А panaszt а pénzügyi intézményhez kizárólag írásban kell benyújtani. А panasz benyújtására nyitva álló határidő аz elszámolás kézbesítésétől számított 30 nap. А pénzügyi intézménynek — ha а panasz azonnali kivizsgálása és orvoslása nem volt lehetséges — а panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját а panasz közlését követő 60 пароп belül kell megküldenie а fogyasztónak.

 

Az elszámolással kapcsolatos információk a honlapunkon is elérhetők a https://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/elszamolas_forintositas címen, amely folyamatosan frissül az aktuális híreinkkel. 

 

További információkat a Navigátor Füzeteinkből is szerezhet, melynek tartalmát a http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/elszamolas_forintositas/elszamolas_forintositas.html elérhetőségen megtalálja, továbbá a gyakori kérdésekre adott válaszainkat is figyelmébe ajánljuk.

 

Kérjük, kövesse figyelemmel az MNB honlapját (www.felugyelet.mnb.hu) – hiszen a tájékoztató folyamatosan frissül -, valamint pénzügyi intézménye honlapját.

 

Bízunk benne, hogy a tájékoztatással segítségére lehettünk.

 

Üdvözlettel:

Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

 

 

  

A Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ Ügyfélszolgálatának elérhetőségei:

levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Postafiók: 777. | személyes ügyfélszolgálat címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

| Telefon: 06-40-203-776 I e-mailcím: ugyfelszolgalat@mnb.hu