Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


MNB: ügyeljen a határidő pontos betartására

2015.03.11

thurzo-mnb.png

 

 

 

 

PÉNZÜGYI FOGYASZTÓVÉDELMI KÖZPONT

 

Tisztelt Thurzó Gábor!

 

A Magyar Nemzeti Bankhoz megküldött beadványával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.

 

Ismételt megkeresése kapcsán tájékoztatjuk, hogy a panasz benyújtására nyitva álló 30 nap az elszámolás kézbesítésétől kezdődik, azaz az azt követő 30 napon belül van lehetősége. A  30 napba tehát beleszámít az az 5 nap is, amely alatt a részletes elszámolást megküldi a pénzügyi szolgáltató.

 

Javasoljuk, hogy ügyeljen a határidő pontos betartására, mert annak elteltét követően már kizárólag abban az esetben lesz lehetősége panaszt tenni, ha a panasztételben akadályoztatva volt.

 

Mindezekkel kapcsolatban az MNB honlapon megjelent a legfontosabb tudnivalókat tartalmazó tájékoztató, amelyet a következő linkre kattintva olvashat. http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/tematikus_oldalak/elszamolasi_es_forintositasi_tudnivalok

 

Kérjük, kövesse figyelemmel az MNB honlapját (www.felugyelet.mnb.hu) – hiszen a tájékoztató folyamatosan frissül -, valamint pénzügyi intézménye honlapját.

 

Bízunk benne, hogy a tájékoztatással segítségére lehettünk.

 

Üdvözlettel:

 

Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

 

     

A Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ Ügyfélszolgálatának elérhetőségei:

levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Postafiók: 777. | személyes ügyfélszolgálat címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

| Telefon: 06-40-203-776 I e-mailcím: ugyfelszolgalat@mnb.hu

 

 

Tisztelt Fogyasztóvédelmi Központ!

 

 

Köszönöm a válaszukat, sajnos nem tudom pontosan értelmezni, ezért kérem szíveskedjenek válaszukat pontosítani.

 

Nem tudom értelmezni a következő mondatukat:Tájékoztatjuk, hogy helyes az Ön értelmezése pontosításra szorul.”

 

A válaszuk egyéb részét sem tudom értelmezni, ugyanis az 58/2014. (XII. 17.) MNB rendeletet úgy értelmezem, hogy csak a teljes elszámolás utáni egy összegben megadott elszámolásról szóló értesítést kapunk, ami nem tartalmazza „az elszámolás részletes levezetését”. Az elszámolás részletes levezetése hiányában pedig nem tudom ellenőrizni a megkapott elszámolást.

 

E helyzetre vonatkozik tehát a kérdésem. Hogyha a hivatkozott tájékoztató szerint kérem a pénzügyi szolgáltatótól a részletes elszámolást – amelyet 5 napon belül kell megkapnom – , akkor a kifogásolásra rendelkezésre álló 30 napba beleszámít-e, vagy sem az az 5 nap is, amely alatt a pénzügyi szolgáltatótól megkapom az elszámolás részletes levezetését.

 

Remélem, sikerült világosan elmondanom a kérdésemet.

 

Üdvözlettel:

Thurzó Gábor

 

 

 

PÉNZÜGYI FOGYASZTÓVÉDELMI KÖZPONT

 

Tisztelt Thurzó Gábor!

 

A Magyar Nemzeti Bankhoz megküldött beadványával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.

 

Megkeresése szerint Ön az MNB megerősítését kérte az elszámolásra vonatkozó jogorvoslattal kapcsolatban.

 

Tájékoztatjuk, hogy helyes az Ön értelmezése pontosításra szorul. A vonatkozó jogszabály értelmében a pénzügyi intézmény a fogyasztó kérésére elektronikus úton vagy nyomtatott formában a fogyasztó rendelkezésére bocsátja az elszámolás számszaki ellenőrzéshez szükséges, teljes körű levezetését, valamint az adatok beazonosítását és értelmezését lehetővé tevő formátumban az elszámolás során figyelembe vett valamennyi adatot, vagy internetes szolgáltatói felületén lehetővé teszi, hogy a fogyasztó ezen kimutatáshoz és adatokhoz hozzáférjen. A pénzügyi intézmény a fogyasztó kérelmére történő adatszolgáltatást a kérelem beérkezésétől számított 5 munkanapon belül teljesíti. Amennyiben Ön nem ért egyet az elszámolásban foglaltakkal, panaszát először az elszámolást készítő pénzügyi intézményhez kell benyújtania. A panasz benyújtására az elszámolás kézbesítését követő 30 napon belül van lehetősége.

 

Mindezekkel kapcsolatban az MNB honlapon megjelent a legfontosabb tudnivalókat tartalmazó tájékoztató, amelyet a következő linkre kattintva olvashat:. http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/tematikus_oldalak/elszamolasi_es_forintositasi_tudnivalok

 

Kérjük, kövesse figyelemmel az MNB honlapját (www.felugyelet.mnb.hu) – hiszen a tájékoztató folyamatosan frissül -, valamint pénzügyi intézménye honlapját.

 

Bízunk benne, hogy a tájékoztatással segítségére lehettünk.

 

Üdvözlettel:

 

Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

 

 

     

A Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ Ügyfélszolgálatának elérhetőségei:

levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Postafiók: 777. | személyes ügyfélszolgálat címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

| Telefon: 06-40-203-776 I e-mailcím: ugyfelszolgalat@mnb.hu