Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az MNB teljesen elégedett az elszámolások érthetőségével

2015.07.01

Tisztelt Szabó József!

 

Ön a Hiteles Mozgalom képviseletében kereste meg a Magyar Nemzeti Bankot.

 

Megkeresésében jelezte, hogy a banki elszámolások nagyon bonyolultak, nehéz átszámolni őket, amire a törvény által biztosított 30 napos panasztételi határidő nem elegendő, ezért kérte a határidő 90 napra történő emelését.

 

Tájékoztatjuk, hogy a korábban, ugyanebben a témában már kaptunk Öntől elektronikus megkereséseket, melyekben szintén a határidő meghosszabbítását kérte. Mivel a megkeresések tartalmuk alapján az Elszámolási Törvény rendelkezésének a módosítására vonatkoznak, azaz jogalkotási kérdést érintenek, ezért azokat illetékességből megküldtük az Igazságügyi Minisztérium részére.

 

Megkereséseiben kérte továbbá, hogy az elszámoló levelek hibáival kapcsolatban az Ön jelzése alapján az MNB folytasson témavizsgálatot az összes érintett pénzintézetnél, végezzen „próba vásárlásokat”, illetve kötelezze a pénzintézeteket törvények betartására és a fogyasztó barát ügyvitelre.

 

Ezzel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy az MNB - az elszámolás maradéktalan végrehajtása érdekében - 2015 februárja óta valamennyi érintett pénzügyi intézményre kiterjedő témavizsgálatot folytat. Ennek során kiemelt figyelmet fordít a fogyasztói tájékoztatás megfelelőségére, így többek között az elszámolási értesítők határidőben történő megküldésére is, hiányosság észlelése esetén pedig azonnal és határozottan fellép azok megszüntetése érdekében és arról a nyilvánosságot az MNB honlapon tájékoztatja, melyeket az alábbi linken tekintheti meg: https://felugyelet.mnb.hu/topmenu/sajto/sajtokozlemenyek/sajtokozlemeny_20150511.html , http://felugyelet.mnb.hu/topmenu/sajto/sajtokozlemenyek/sajtokozlemeny_20150521.html

 

Az MNB több ízben bírságolt már pénzügyi intézményeket, (https://felugyelet.mnb.hu/topmenu/sajto/sajtokozlemenyek/sajtokozlemeny_20150612.htm , https://felugyelet.mnb.hu/topmenu/sajto/sajtokozlemenyek/sajtokozlemeny_20150521.html)   illetve további pénzügyi intézményeknél is vizsgálja, hogy történt-e mulasztás az elszámolások megküldésével összefüggésben. Amennyiben e további pénzügyi intézményeknél megállapítható a jogsértés, akkor a jegybank valamennyi körülményre tekintettel dönt a szankció jellegéről és mértékéről.

 

A fentiek alapján tehát a témavizsgálatok 2015. február óta folyamatban vannak, így a megkeresésben foglalt eljárás már megvalósult, és folyamatban van.

 

Az elszámolással kapcsolatos információk a honlapunkon is elérhetők a https://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/elszamolas_forintositas címen, amely folyamatosan frissül az aktuális híreinkkel. További információkat a Navigátor Füzeteinkből is szerezhet, melynek tartalmát a http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak/elszamolas_forintositas/elszamolas_forintositas.html elérhetőségen megtalálja, továbbá a gyakori kérdésekre adott válaszainkat is figyelmébe ajánljuk.

 

Kérjük, kövesse figyelemmel az MNB honlapját (http://felugyelet.mnb.hu/) – hiszen a tájékoztató folyamatosan frissül -, valamint pénzügyi intézménye honlapját.

 

Bízunk benne, hogy a tájékoztatással segítségére lehettünk.

 

Üdvözlettel:

Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ   

 

 

A Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ Ügyfélszolgálatának elérhetőségei:

levelezési cím: 1534 Budapest BKKP Postafiók: 777. | személyes ügyfélszolgálat címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39.

| Telefon: 06-40-203-776 I e-mailcím: ugyfelszolgalat@mnb.hu

 

 

mnb-valasz---2015.07.01.---kep.png

 

Mintha külön világban élnénk mi és pénzügyi fogyasztóvédelem...